8 Eylül 2008 Pazartesi

Sigur Ros - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust

8 Eylül 2008 Pazartesi
sayın potato'nun bi yazısında bahsettiği internetin rezil bi yer olduğu ve emeğe saygının hiç olmadığına son derece içten katılıyorum fakat genede meraktan indirdim albümü elim bile titremedi.Mesele şu ki keşke bekleseydim ama hep o Gobbledigook parçası yüzünden oldu.Neyse bilmedikleri bişey onları rahatsız etmez diyip;albüm hakkındaki düşüncelerimi size aktarayım.
Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust albümünün ilk single'nı bi süre önce grup resmi sitelerinde yayınlamışlardı ve Sigur Ros'u bilenler sevenler heralde bu sefer bambaşka bir sigur ros gelecek diye sevinmişlerdir; fakat pek öyle değil.
Albümün ilk parçası (Gobbledigook) dedğim gibi bambaşka bir Sigur çiziyor kafamızda diyorsunuz tamam bu sefer kendilerini yinelemişler bambaşka bir yere yelken açmışlar.Böyle giderse bu albümde Sigur'un unutulmaz albümlerinden biri olur(muş).İkinci parçada (Inn Í Mér Syngur Vitleysingur) bu büyü azda olsa yok oluyor.Acaba bu albümde de ötekiler gibi depresif bi havamı takılmışlar bu da albümün Hoppipola'sı mı oluyor? Merak ve biraz hayalkırıklığı ile üçüncü parçaya (Góðan Daginn) geçiyoruz ve daha başında bütün düşündüklerimiz gerçek oluyor albümün bir öncekileri tekrar ettiğini anlıyoruz.Gene de albümdeki güzel şarkılardan biri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim ama gene de pek beklediğimizi vermiyor.Geldik dördüncü parçaya (Við Spilum Endalaust); artık burda iyice hissediliyor depresif Sigur havası parçalar giderek eskiye yaklaştıkça hakkındaki yorum yazma şevkim kalmıyor. Beşinci parçanın (Festival) tam bir fiyasko olduğunu söylemeyeliyim 9 dakikalık bir işkence dinlerken kollarımı dizlerime kavuşturdum artık bitsin diye yalvardım. Şarkının adı Festival ama dinlerken hüzünlendiriyor ağlamaklı bi havaya sokuyor bütün karamsar düşünceleriniz önünüze geliyor sanki. Sanırım cin kelime oyunu yapmaya çalışmışlar ama o kadar hayalkırıklığı yarattığı için yerden yere vurulası; neyse. Altıncı olarak (Suð Í Eyrum) pek sarmasada genede Festivalden sonra biraz iyi geliyor piyano sesleri azıcıkda olsa durmu kabullendiriyor. Albümün yedinci parçasında (Ára Bátur) Jönsi'nin o puslu sesi derinden etkiliyip uzak düşüncelere daldırıyor. Nedense bana uçurumun kenarında oturuyormuşum hissi verdi. Gene de 8 dakika olması sıkıyor insanı(dayanamadım sanırım geçicem parçayı).(Ilgresi)Albümün tümüne göre değişik sayılır. Fljótavík'da eski bir şarkılarını andırıyor ama düşünüp düşünüp bulamadım daha doğrusu düşünüp bulmak için vakit harcamaya değmez dedim. En sevdiğim parçalardan biri oldu Straumnes.Sadece müzik ve 2 dakika içinde bitmesi hoş.All alright hakkında yazacak bişey bulamadım bişey hissettirmedi.
Aslında bu albüm bu kadar cümleyi hak etmez ama gene de yazdım, hala o Festival'e giydiresim var ama...
Esenlikler dilerim
Not ötesi: Dinlemek isteyenlere Gobbledigook'u indirmesini öneririm
DOWNLOAD

0 yorum:

Search

 
◄Design by Pocket► Distributed by Blogspot Templates